بازدید 11423
۸
رتبه دوم کشورمان بعد از چین میزبان در پایان روز نخست

پاراآسیایی هانگژو | استارت توفانی کاروان ایران با ۹ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز

در پایان روز اول بازی‌های پاراآسیایی، ایران در جدول توزیع مدال‌ها در جایگاه دوم قرار گرفت. چین با ۳۱ طلا، ۲۹ نقره و ۲۳ برنز و مجموعا ۸۳ مدال، صدرنشین جدول توزیع مدال بازی‌های پاراآسیایی است.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 23 October 2023

پاراآسیایی هانگژو | استارت توفانی کاروان ایران با ۹ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز

در نخستین روز نخست بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز (دوشنبه) نمایندگان ایران به ۲۴ مدال رنگارنگ دست یافتند.

به گزارش تابناک ورزشی، روز اول بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ امروز در شهر هانگژوی چین پیگیری شد و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود رفتند که حاصل آن کسب ۹ مدال طلا، ۹ نقره و شش برنز بود. اسامی مدال‌آوران ایران در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ به شرح زیر است؛

پاراآسیایی هانگژو | استارت توفانی کاروان ایران با ۹ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز

 

مدال طلا: هاشمیه متقیان، امیرحسین علیپور، الناز دارابیان، علیرضا مختاری، سعید حسین‌پور، سینا ضیغمی‌نژاد، امان‌الله پاپی، سیدمیثم بنی‌طبا و سینا ضیغمی‌نژاد

مدال نقره: رضا حاتمی، وحید علی نجیمی، زینب مرادی، مهدی اولاد، حنان کعب‌عمیر، شاهین ایزدیار، اسدالله عظیمی، محمدحسین کریمی و شاهین ایزدیار

برنز: مهدیه سادات حسینی، نرگس جوادی، مریم عبدالله‌پور، سعید کوهکن، سارا عبدالملکی و رشید مسجدی.

 

پارادوومیدانی: شروع طلایی 

** در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۷ امان الله پاپی ملی‌پوش با حریفانی از اندونزی، فلسطین، ویتنام، هند و یمن رقابت کرد. پاپی در این رقابت با ثبت رکورد ۴۹.۲۴ متر، ضمن شکست رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی (ارتقای رکورد به میزان ۶۴ سانتیمتر)، مدال طلا را به خود اختصاص داد.

** در نخستین روز از مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ برگزار شد؛ جایی که هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از فیلیپین، ویتنام، چین (۲ نفر)، ازبکستان، بحرین و هند (۲ نفر) به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقه، هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد و به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقا داد.

زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتاب‌های خود را انجام داد، با رکورد ۲۲.۱۳ متر به مدال نقره دست یافت.

** مرحله مقدماتی مسابقات دوی ۱۰۰ متر در کلاس T۱۲ برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی در گروه دوم با ثبت زمان ۱۱.۲۷ ثانیه زودتر از سایر ورزشکاران به خط پایان رسید و اول شد و به فینال راه یافت. مسابقه فینال فردا برگزار می‌شود.

** در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۱ سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علیپور و حسن باجولوند به میدان رفتند. در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند، علیپور با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد. همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۳۰ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. دیگر ورزشکار ایران در این ماده یعنی حسن باجولوند با رکورد ۱۱.۶۰ متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.

 

پاراآسیایی هانگژو | استارت توفانی کاروان ایران با ۹ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز

 ** فاطمه منوچهری در ماده پرتاب وزنه کلاس F۲۰ به میدان رفت. منوچهری در این رقابت با رکورد ۹.۲۹ متر در رده ششم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند.

** رضا حاتمی در رقابت‌های دوومیدانی ماده ۴۰۰ متر با حریفانی از عراق (۲ نفر)، چین و تیمور شرقی رقابت کرد و با زمان ۵۱.۸۴ ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد. رکورد حاتمی ۶۹ صدم ثانیه کمتر از قهرمان این رقابت بود. او همچنین توانست رکورد شخصی خود را ارتقا دهد.

** فینال رقابت دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۳ بعد از ظهر امروز برگزار شد؛ جایی که وحید علی نجیمی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از عمان، سنگاپور، تایلند، تاجیکستان، قزاقستان و لائوس (۲ نفر) مسابقه داد. نماینده کشورمان با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه به مدال نقره رسید.

** در پرتاب دیسک بانوان و در کلاس F۵۳، الناز دارابیان با رکورد ۱۴.۲۵ متر، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

حنان کعب عمیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت، با بهترین پرتابش به میزان ۱۱.۵۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.

 علیرضا مختاری، اسدالله عظیمی و رشید مسجدی در فینال مسابقات پرتاب دیسک کلاس F۵۱/۵۲/۵۳ بازی‌های پاراآسیایی با قرار گرفتن در رده‌های اول تا سوم موفق شدند طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها را کسب کنند.

 

والیبال نشسته: برتری مردان و زنان در مصاف اول

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با اقتدار مقابل کره جنوبی در سه ست پیروز شد. ست اول را ایران ۲۵-۱۰ برد. ست دوم با نتیجه ۲۵-۱۱ به پایان رسید و در ست سوم نیز شاگردان لیلا بریانیان با نتیجه ۲۵-۶ به برتری رسیدند تا در گام اول برای همه رقبا خط و نشان بکشند.

تیم ملی مردان والیبال نیز به مصاف تایلند رفت و سه بر صفر پیروز شد. مردان والیبال نشسته ایران ست نخست را ۲۵ - ۱۲ به سود خود تمام کردند. در ست دوم با نتیجه ۲۵ – ۱۷ پیروز شدند و ست سوم را هم با نتیجه ۲۵ - ۱۲ به سود خود تمام کردند.

 

فوتبال نابینایان: توقف مقابل ژاپن

تیم ملی فوتبال نابینایان در نخستین دیدار خود به مصاف ژاپن رفت و به تساوی صفر - صفر رسید.

 

پارا شنا: طلاهای ارزنده بالاتر از چینی‌ها

شاهین ایزدیار در ماده ۱۰۰ متر قورباغه SB۹ با ثبت زمان ۱:۱۷.۸۴ دقیقه به مرحله پایانی راه یافت. ابوالفضل ظریف پور و سینا ضیغمی‌نژاد دیگر نمایندگان ایران در رقابت‌های صبح امروز بودند که موفق شدند به مرحله فینال همین ماده راه یابند. ضیغمی‌نژاد با ثبت زمان ۱:۱۲.۵۷ در جایگاه نخست ایستاد و ظریف پور با زمان ۱:۲۱.۴۲ پنجم شد.

 در مسابقه فینال ضیغمی‌نژاد با ثبت رکورد ۱:۰۸.۸۰ دقیقه به مدال طلای این ماده دست یافت. ایزدیار نیز با ثبت زمان ۱:۱۱.۱۰ مدال نقره گرفت و فورنگ لین چینی با زمان ۱:۱۱.۱۰ برنزی شد. ابوالفضل ظریف پور دیگر نماینده ایران با زمان ۱:۲۰.۴۱ در جایگاه پایانی ایستاد.

شاهین ایزیار و سینا ضیغمی‌نژاد در ماده ۵۰ متر آزاد S۱۰ نیز با ثبت زمان ۲۶/۲۴ ثانیه و ۲۶/۴۷ در جایگاه اول و سوم این ماده ایستادند و به فینال رسیدند. رقابت‌های فینال عصر امروز در مرکز آبی HOC برگزار خواهد شد.

محمدحسین کریمی در مسابقات شنای کرال پشت ۱۰۰ متر کلاس S۱۲ بازی‌های پاراآسیایی با ثبت رکورد ۱:۰۹.۹۵ در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.

در فینال شنای ۵۰ متر آزاد کلاس S۱۰، سینا ضیغمی‌نژاد با زمان ۲۵.۷۴ ثانیه طلا گرفت و شاهین ایزدیار با ۲۵.۸۷ ثانیه صاحب مدال نقره شد.

 

پاراتکواندو

مریم عبدالله‌پور نخستین نماینده پاراتکواندو کشورمان در وزن ۴۷- کیلوگرم به مصاف آرونا از کشور هند رفت و با نتیجه ۲۱ بر ۴ پیروز شد. او در مرحله نیمه نهایی برابر نماینده تایلند شکست خورد. عبدالله‌پور در رقابت رده بندی برابر ورزشکار قزاقستان ۳۸ بر ۱۴ به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز شد.

 مهدیه سادات حسینی در دور نخست رقابت‌های وزن ۵۲- کیلوگرم پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف حریف هندی خود رفت و با نتیجه ۲۲ بر ۲ پیروز شد. حسینی در مرحله نیمه نهایی برابر حریف مغولستان خود با نتیجه ۲۰ بر ۱۲ شکست خورد. حسینی در ادامه به مصاف لی تفنگ از چین رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۸ به پیروزی رسید و صاحب نشان برنز شد.

نرگس جوادی دیگر نماینده ایران در این وزن نیز مقابل لی تینگ از چین رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۲ به پیروزی دست یافت. او در نیمه نهایی مقابل شائو از چین ۱۰ بر ۵ نتیجه را واگذار کرد. جوادی هم در دیدار رده بندی موسکان از کشور هند را ۳۴ بر ۴ شکست داد و برنز گرفت.

 

پاراقایقرانی: کولاک پاروزنان 

** رقابت‌های قایقرانی در دریاچه فویانگ آغاز شد. در اولین رقابت و در بخش کایاک زنان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد و سارا عبدالملکی در خط رقابت با قایقرانان سرسختی از کشور‌های ژاپن، چین و هند قرار گرفت. قایقران کشورمان با زمان یک دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۵۹۴ صدم ثانیه در رده سوم ایستاد و به مدال برنز رسید.

در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد و سعید حسین‌پور در خط رقابت با قایقرانانی از کشور‌های ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی قرار گرفت. سعید حسین‌پور در نهایت با کسب زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت.

** در رقابتی دیگر و در بخش کانو زنان، فینال کلاس vl۳ برگزار شد و شهلا بهروزی‌راد در خط رقابت با قایقرانان از کشور‌های هند، ازبکستان، چین، قزاقستان، ژاپن و هند قرار گرفت. شهلا بهروزی‌راد در نهایت با اختلاف ۴۶ ثانیه با نفر اول از خط پایان عبور کرد و هشتم شد.

در بخش کایاک مردان، مرحله ماقبل فینال کلاس kl۳ برگزار شد و مسعود قیصری به مصاف قایقرانانی از کشور‌های ماکائو، ازبکستان، هند و چین رفت. قایقران کشورمان پس از ورزشکاران ماکائو و ژاپن از خط پایان عبور کرد. فینال مسابقات فردا سه شنبه برگزار خواهد شد.

 

شطرنج

تیم ملی شطرنج ایران که با ۱۶ ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کرده، از صبح امروز رقابت‌هایش را آغاز کرد. در دور نخست این رقابت‌ها، ۱۶ ورزشکار ایران به میدان رفتند که در پایان ۱۱ برد، دو مساوی و سه شکست حاصل کار شطرنج‌بازان ایران در دور نخست بود.

شطرنج ایران در این دوره از رقابت‌ها با ۷ ورزشکار زن و ۹ ورزشکار مرد در کلاس‌های B۱، B۲-B۳ و P۱ شرکت کرده است. ملی‌پوشان ایران در بخش استاندارد در هفت دور به مصاف رقبا می‌روند و سپس رقابت‌های خود را در بخش رپید آغاز می‌کنند. در بخش استاندارد، شطرنج‌باز‌ها هر روز دو مسابقه را پشت سر می‌گذارند.

ملی‌پوشان شطرنج ایران در دور دوم رقابت‌های خود در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، ۹ برد، پنج تساوی و دو شکست را ثبت کردند.

از ۱۶ شطرنج‌باز ایران در دور دوم بازی‌های پاراآسیایی، سه نماینده ایران در بخش B۱ مردان در رقابت با حریفان پیروز شدند. در همین کلاس و در بخش زنان دو برد و یک باخت به دست آمد.

در بخش مردان کلاس B۲-B۳ دو مساوی و یک برد برای نمایندگان ایران به دست آمد و در همین کلاس در بخش زنان، سه برد نصیب ورزشکاران ایران شد.

در P۱ فاطمه بیات، تنها نماینده زنان به همراه هر سه ورزشکار مرد شکست خوردند.

علیرضا قورچی بیگی، هادی مشیرآبادی، محمدرضا عیلزاده، امیر ربی خوراسگانی، مجید باقری، حمزه مصلح رشت آبادی، امیر کچیان، ابوالفضل کاظمیان، امید ذاکری، سمیرا آقایی، ملیحه صفایی، لیلا زارع زاده، فاطمه رحیمی، مریم رحیم‌زاده، عاطفه نقوی مندی و فاطمه بیات، نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

 

پارا تیراندازی

در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رقیه شجاعی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران در تفنگ ۱۰ متر بادی زنان (کلاس SH۱) در کنار ۱۱ تیرانداز رقابت کرد. او با کسب امتیاز ۶۲۳.۸ در رده چهارم ایستاد و فینالیست شد. شجاعی در فینال با امتیاز ۱۸۴.۷ در رده پنجم قرار گرفت. او سهمیه پارالمپیک در ماده تفنگ بادی را گرفت.

نمایندگان ایران در ماده ۵۰ متر تپانچه در خط آتش ایستادند. فائزه احمدی با رکورد ۵۲۸.۷ در رده هفتم ایستاد و فینالیست شد. احمدی در فینال ماده ۵۰ متر تپانچه در خط آتش ایستاد و با رکورد ۱۵۳.۶ پنجم شد و به مدال نرسید. احمدی، اما در ماده p ۴ موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

نسرین شاهی در این ماده با رکورد ۵۲۵.۵ نهم شد و محمدرضا میرشفیعی با رکورد ۴۹۷.۳ در رده پانزدهم ایستاد و هر دو تیرانداز از رسیدن به فینال بازماندند.

 


پاراتیروکمان

در بخش مردان محمد عرب عاملی با امتیاز ۶۶۷ در جایگاه نخست قرار گرفت. غلامرضا رحیمی توانست با کسب ۶۲۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار بگیرد. اصغر زارعی نژاد دیگر نماینده کشورمان نیز با ۶۳۰ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

عرب عامری با ثبت امتیاز ۶۶۷ در دور مقدماتی مسابقات ریکرو پاراتیراندازی با کمان، موفق به شکستن رکورد دنیا شد و نام خود را به‌عنوان رکورددار جدید این رشته ثبت کرد.

پیش از این کمانداری از فرانسه با ۶۶۵ امتیاز رکورددار بود. همچنین تیم دوبل ایران با ترکیب محمد عرب عامری و غلامرضا رحیمی با امتیاز هزار و ۳۱۳ امتیاز توانست رکورد دوبل جهان را از آن خود کند. پیش از این، رکورد دوبل جهان در اختیار تیم چک با امتیاز هزار و ۲۷۶ بود.

در بخش ریکرو زنان نیز زهرا نعمتی با ۶۰۴ امتیاز دوم شد و سمیه رحیمی نیز با ۶۰۰ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. رقابت‌های اصلی تیراندازان در بخش ریکرو فردا برگزار خواهد شد.

پاراآسیایی هانگژو | استارت توفانی کاروان ایران با ۹ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
خداوند خیرشان دهد مسؤولین یادشان باشد پاداشی در خور شان به ایشان تخصیص دهند.
توفانی نه....طوفانی..... بنظر میاد شماهم تایپیست ۶کلاسه دارید....
آیا این عدالت است که به فوتبالیستهای تیم ملی از جمله کنعانی زادگان پاداش رانتی 100 میلیارد تومانی آن هم بعد از آن نتایج افتضاح در جام جهانی قطر داده شود؟
با سلام به همه ورزش دوسنان

یک موی این عزیزان که قهرمانان واقعی درمیدان ورزش و خصوصاً در عرصه زندگی هستند و افتخار آفرین برای خاک شان ، می ارزد به تمام فوتبالیست ها که جز سرشکستگی هیچ گلی بر یا میهن نگذاشتند.
در بازیهای اصلی رتبه 12 و در بازیهای پارا رتبه دوم. واقعاً مفهوم این چیست؟!!!!!!!!!!
دم همشون گرم چه اونایی که مدال گرفتن چه اونایی که مدال نگرفتن چون همه میدونن اینا با حداقل امکانات وبا تلاش وغیرت به اینجا رسیدن امیدوار هستیم مسئولین یک نگاه ویژه ای در خصوص پاداش های این عزیزان داشته باشند اگر کل بودجه وزارت ورزش رو فوتبال از بین نبرده باشه .
ماشاالله همه رو ترکوندن
همشون شگفت انگیز و بینظیرن خدا حفظشون کنه دستشون درد نکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی